Ogrom narzędzi reklamowych jakie daje Internet, lecz też starsze elektroniczne media – telewizja i radio, mógłby odsunąć z punktu widzenia starsze formy reklamy. Generalnie te starsze formy reklamy można nazwać reklamą fizyczną, ponieważ dotyczy ona nośników przekazu reklamowe funkcjonujących w fizycznej przestrzeni a nie w przestrzeni wirtualnej czy telewizyjnej lub radiowej. Do form reklamy fizycznej zaliczyć można:
- reklamę zewnętrzną
- reklamę gazetową
- gadżety reklamowe.
Reklama zewnętrzna to billboardy, plakaty, citylighty, reklama na pojazdach – chociażby na środkach komunikacji miejskiej: tramwajach, autobusach, metrze, trolejbusach. Są też większe formy billboardów: megaboardy i gigaboardy.
Reklama gazetowa – to mogą billboardy czy bannery wydrukowane w różnego rodzaju gazetach.
Gadżety reklamowe – różnego rodzaju przedmioty z nadrukowym logo. Ale też może być nadrukowane wszystko – hasło reklamowe, nawet oferta lub jej fragment.
Dlaczego nie powinno zapominać się o reklamie fizycznej
Ponieważ funkcjonuje ona w naturalnym środowisku człowieka. Człowiek nie przeniósł się całkowicie do sieci, chociaż bardzo dużo czasu wiele osób tam spędza. To przestrzeń fizyczna jest mimo wszystko nadal podstawowa przestrzenią funkcjonowania ludzi. Z tego względu reklama fizyczna ma potężny potencjał. Ludzie przemieszczają się po ulicach, odbierają bodźce w przestrzeni fizycznej. Takiego potencjału nie można nie brać pod uwagę projektując reklamę.